מסלולי טיול רגלי במכתש רמון, לאורך שביל ישראל, מסלולי הליכה קצרים ויפים למשפחות ומסלולים ארוכים למיטיבי לכת.

מצפה רמון בלב המדבר, מקום מושלם ליציאה למסלולי הליכה רבים ומגוונים. מכאן נוכל לצאת לטיולי עומק במדבר, באזורים היותר מיוחדים והמרוחקים שנמצאים בארץ.
ישנם מסלולי הליכה ידועים, כמו שביל ישראל, שביל סובב מכתש רמון ושבילי הליכה נוספים, אך ישנו גם עולם שלם שפחות מוכר לציבור, ומסלולי הליכה ברמות קושי שונות, טווח הליכה וזמן שאותם נוכל להתאים לכם.
עונת הטיולים הרגליים מתחילה בדרך כלל בימי ספטמבר/אוקטובר ונמשכת לאורך החורף ועד בוא ימי הקיץ החמים.
למטיילים עצמאיים ומדריכי טיולים, נוכל לתת את הלווי הלוגיסטי לטיולים, הטמנות ואספקת מים לשטח, ציוד מטבח לשטח, לינה וקמפינג ורכב חילוץ למקרה הצורך.

למטיילים אשר רוצים להעשיר את הטיול גם בהדרכה ותוכן ולגלות מסלולים אחרים ופחות מוכרים, נוכל להציע טיולים מודרכים, עם לווי לוגיסטי, הקפצות למקומות לינה או לינת שטח, טרקים ארוכים במדבר או קטעי הליכה לאורך שביל ישראל ועוד.

למי שרק רוצה להתנסות בחוויית טיולי ההליכה, ישנם מסלולים המותאמים למשפחות צעירות או טיולים מיוחדים בארץ הנגב למבוגרים, גילאי 50 פלוס, גמלאים, בני גיל הזהב והגיל השלישי, נוכל להציע מסלולים יפים וקצרים בטווח קצר ממצפה רמון, טעימה נפלאה מהמדבר היפה שמסביבינו.

נוכל ליהנות מכך שעם הג’יפים נוכל להעמיק לתוך המדברלמסלולים מרוחקים מעט מהכביש, צריך לזכור שרוב מסלולי ההליכה אינם מעגליים ולכןבאמצעות הטיולים המשולבים שלנונוכל ליהנות מטיול מיוחד ובמסלול שנבנה במיוחד עבורכם:
ישנם מסלולים בדרגת קושי קלה ובאורך של כשעה וישנם כמובן גם מסלולים יותר ארוכים ויותר מאתגריםצרו קשר למידע נוסף.

מספר קטעי מסלול שביל ישראל ומסלולי טיולים רגליים לבחירתכם

מעלה ברוש:
מסלול היורד ממצפה רמון אל מכתש רמון על תוואי שביל ישראלמסלול זה מאפשר לנו לחצות ברגל את השכבות הגאולוגיות השונות שמהן בנוי המכתשכך נרד דרך שכבות הסלע הקשה ומהן אל אבן החול הצבעוניתהקוורציט והפריזמות ומשם לאפיקו הרחב של נחל רמוןבמפגש הדרכים יחכו לנו הג’יפים ומשם נמשיך בטיול הרכובאורך המסלול הרגלי כשעה וחצי.

הר סהרונים:
הליכה על קטע ממצוקו הדרומי של מכתש רמוןגם מסלול זה נמצא על תוואי שביל ישראלוההליכה עצמה היא על ה"סכיןעל שכבת סלע הנמצאת בניצב לקרקע וממנה נשקף נופו הנפלא של המכתש מצד אחד ומצד שני אפשר להרחיק ולראות את הרי אדום ואת ערוצו הרחב של נחל נקרותבהמשך נגיע אל מקור המים היחיד במכתש רמוןאל עין סהרוניםמשך ההליכה כשעה ועשרים דקות.

שן רמון:
מסלול המטפס אל אחד ההרים המיוחדים שבמכתש רמוןגם מסלול זה נמצא על תוואי שביל ישראלההליכה בין סלעי המגמה האדמדמים במסלול קשה יחסית הן מבחינת הטיפוס אל ההר והן מבחינת הירידה מעברו השניאנו נמתין לכם בערוץ נחל נקרות ומשם נמשיך בטיול הרכובמשך ההליכה כשעה ועשרים דקות.

השביל הגיאולוגי בגיא הזוחלים:
הליכה בעמק ססגוני ומדהים ביופיותוך כדי הליכה נחשפים עוד ועוד מסודותיו של מכתש רמוןשכבות סלע יסודאבני בזלת לצד אבן חולחרסית מגוונת ועורקים מתכתייםההליכה בעמק ממחישה לנו כמה עשיר הוא המכתש וכמה מגווןמשם השביל מטפס על הדופן הדרומית של מכתש רמון ויורד אל נקודת המפגש עם הג’יפיםמשך ההליכה כשעה.

נחל ארדון וארץ הדייקים:
מסלול הליכה יפהפה וקלילכ45 דקות עד שעה מרמת סהרונים אל נחל ארדוןההליכה מלווה בנוף היפה והססגוני של בקעת ארדוןשכבות גאולוגיות צבעוניות והדייקיםמחדרי מגמה שמוסיפים עניין לנוףגם מסלול זה אינו מעגלינגיע לתחילת המסלול עם הג’יפ,אתם תטיילו עצמאית לאורך המסלול המסומן ואנו נגיע לאסוף אתכם עם הרכב מצידו השני של המסלול.

עין סהרונים - פרסת נקרות:
מסלול הליכה קל המתחיל מעין סהרונים וחאן סהרונים,מאתרים החשובים ביותר במכתש רמוןכאן בלב המדבר הצחיח נמצא מקור מים חשוב והיחידי במרחב והשולט עליו ישלוט למעשה באזור כולו.נספר את סיפורו של חאן סהרוניםחאן נבטי על דרך הבשמים המפורסמת שחצתה את המדבר לפני מלמעלה מ2000 שנה ונרד לעין סהרונים ומכאן נצא להליכה אל קניוני נחל רמון ונחל נקרותהמסלול עובר בערוצי הנחלים היבשים אך המרשימים בגובהם של המצוקים התלולים וגושי סלע ענקיים הפזורים לאורך המסלולהצמחייה העשירה יחסית ואולי נזכה לראות את בעלי החיים האופייניים לאזורמשך ההליכה כשעה וחציאנו נוביל אתכם לתחילת המסלול ונאסוף אתכם מסופואת חלקו השני של הטיול נמשיך בג’יפים.

בור חמת אל מעלה רמון:
מסלול טיול הליכה מקסים שמתחיל בבור חמתאתר ארכאולוגי מהתקופה הישראליתכ 3000שנה לפני זמננובאזור המפגש בין הנוף המדברי של הר הנגב בגבוה לבין מצוק מכתש רמוןהמעבר החד והבולט בין הצמחייה הירוקה יחסית בערוצי הנחלים שבהר הנגב ובין נופו הצחיח לחלוטין של המכתש ממחישים לנו באופן יפה מאוד את הגבול בין המדבר לצייהמסלול זה הוא של כשעה וחצי של הליכה קלה יחסיתאנו נוביל אתכם לתחילת המסלול ונאסוף אתכם מסופואת חלקו השני של הטיול נמשיך בג’יפים.

בהתאם למסלול שתבחרו ובזמן הנותרנבנה את מסלול הנסיעה בג’יפים.

 

טיולי הליכה במדבר
שביל ישראל חוצה מכתש רמון
 גיא הזוחלים, מכתש רמון
טיולים לקניוני הנגב, נחל חווה, קניון ורדית וברק

מלבד המסלולים המופיעים מעלה, ישנם טיולים מיוחדים למסלולים אחרים במרחב הנגב והערבה, טיולי עומק של יום יומיים או יותר, עם אופציה לחזרה כל ערב למלון או לינה בשטח ישנה אפשרות להקים מחנה קמפינג במדבר לקבוצה או ללון באתרי לינה מוסדרים. מיקומה של מצפה רמון בלב הנגב מאפשר נגישות בטווח נסיעה סביר למסלולי ההליכה היפים ביותר בשטח.

גבי מים אחרי השיטפון בנחל נקרות- טיול ג'יפים במכתש רמון
הקניון הלבן - טיול ג'יפים במכתש רמון
מפל גב ילק - טיול ג'יפים במכתש רמון
דילוג לתוכן